Khamis, 20 Mac 2014

Kejohanan Bola Tampar MSS Zon Jerteh telah diadakan pada 18 - 20 Mac 2014 bertempat di gelanggang bola tampar SK Pelagat. Kejohanan tersebut bermula pada jam 3.00 petang dan berakhir kira-kira jam 6.30 petang setiap hari.

Pada hari pertama, 19/3/2014 perlawanan adalah bagi pasukan lelaki yang diadakan secara liga kumpulan. Setiap kumpulan terdiri dari tiga pasukan/sekolah. Manakala pada hari kedua, 19/3/2014 perlawanana yang diadakan adalah melibatkan pasukan perempuan. Johan dan naib johan kumpulan akan mara ke pusingan separuh akhir.

Pasukan lelaki SK Pelagat hanya mampu ke pusungan suku  akhir dan tewas kepada pasukan SRJKC Chung Hwa 2 - 0 langsung mematikan cita-cita untuk ke peringkat akhir. Bagi pasukan perempuan pula, kesungguhan dan kejayaan  mereka mengalahkan pasukan SK Bukit Kenak telah membolehkan mereka mara ke perlawanan akhir dan menentang pasukan SK Tanah Merah. 

Walau bagaimanapun kita terpaksa akur dengan kekuatan mereka dan berjaya menjadi naib johan. Apapun tahniah kepada semua pemain dan jiga jurulatih, tidak lupa juga semua guru, kakitangan sekolah serta murid-murid yang telah turun setiap petang menyokong pasukan sekolah.
" gemilang terbilang "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan