Ahad, 8 September 2013

MAJLIS REDHA ILMU

8/9/2013 - Suatu majlis yang dinamakan sebagai Majlis Redhya Ilmu telah diadakan  hari ini bertempat di Dewan Terbuka SK Pelagat. Program tersebut bermula jam 8.00 pagi turut dihadiri sama oleh Pengerusi PIBG dan juga AJK PIBG. 

Guru Penolong Kanan Pentadbiran, Encik Zailan bin Ismail telah memberikan ucapan alu-aluan. Diikuti dengan ucapan dan nasihat oleh tuan Guru Besar Encik Izlan bin Ibrahim. Dalam ucapannya tuan guru besar meminta semua calon UPSR agar memberikan sepenuh perhatian terutamanya semasa menjawab soalan peperiksaan memandangkan ia hanya boleh diambil sekali sahaja seumur hidup.

Akhir sekali Pengerusi PIBG, Tuan Haji Adnand bin Hussin  mengambil peluang memberikan ucapan dan kata-kata semangat dan perangsang kepada semua murid tahun 6. Beliau yakin semua murid mampu memberikan suatu keputusan yang lebih baik dalam UPSR tahun ini.

Akhir sekali, semua murid bersalaman dengan guru sambil memohon restu dan redha guru agar segala ilmu yang telah dicurahkan  akan dapat memberikan manfaat dan keberkatan kepada mereka. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan